سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روحیات مردم هند

 

مردم هند نیز مثل مردم هر کشور دیگری در هر نقطه دیگری از دنیا، روحیات خاص خودشان را دارند! در واقع اکثر کسانی که در این کشور زندگی می کنند، یک سری خلق و خوی خاص را کسب کرده اند و همه آن ها یک سری ویژگی های شخصیتی مشابه دارند. ما امروز می خواهیم کمی درباره روحیات مردم هند با شما صحبت کنیم تا شما هم بیشتر با حال و هوای زندگی در این کشور آشنا شوید.

نظر دادن در هر شرایطی!

یکی از شناخته شده ترین ویژگی های شخصیتی مردم هند این است که آن ها در هر شرایطی یک نظر خاص دارند و در هر حالی و برای هر اتفاقی یک ایده دارند! مثلا اگر کسی در خانواده یک نفر در هند مریض شود، هر کسی که به ملاقاتش می آید، یک نظر درباره بیماری او می دهد! مثلا یک نفر می گود که او چشم خورده است! یک نفر دیگر می گوید که احتمالا یک عنکبوت او را نیش زده است! و بالاخره هر کس یک نظری در این باره می دهد! به همین خاطر هر کسی که بخواهد یک زندگی آرام را در این کشور تجربه کند و بتواند با روحیات مردم هند کنار بیاید، نباید خیلی به این صحبت ها توجه کند و هر کاری که به نظرش درست تر است را انجام دهد!

انتقاد کردن در هر شرایطی!

یکی دیگر از مواردی که در روحیات مردم هند احساس می شود، این است که آن ها همیشه منتقد هستند! کافی است که یک مساله مطابق میل آن ها پیش نرود، در این شرایط اولین کاری که می کنند، این است که شروع به انتقاد می کنند و همه چیز را زیر سوال می برند! مثلا اگر در جاده ترافیک بشود، اگر آشغالی روی زمین ببینند، اگر صف طولانی شود و اگر هر اتفاقی بیفتد، سریعا شروع به انتقاد می کنند. در واقع این یک واقعیت است که مردم هند هیچ وقت انگشت اشاره را به سمت خودشان نمی گیرند و همیشه دنبال مقصر هستند!

توجه بیش از اندازه به غرب!

نکته دیگری که همیشه در فرهنگ مردم هند به چشم می خورد، این است که آن ها حواسشان به خوبی های کشور خودشان نیست! این یک واقعیت است که وقتی مردم این کشور می خواهند به اصطلاح مدرن باشند، تمامی خوبی های کشور خودشان را فراموش می کنند و سعی می کنند از کشورهای غربی پیروی کنند! این تبعیت وقتی بد می شود که آن ها متاسفانه فقط ویژگی های بد مردم کشورهای غربی را برای خودشان بر می دارند و اصلا به ویژگی های مثبت مردم کشورهای پیشرفته توجه نمی کنند! مثلا خوردن غذاهای فست فودی و موارد این چنینی که خود غربی ها با آن مشکل دارند را وارد سبک زندگیشان می کنند و سبک زندگی سالم خودشان را به دست فراموشی می سپارند! اما از آن طرف مردم کشورهای پیشرفته، یوگا را از فرهنگ هند وارد کشور خودشان می کنند و با این حال خود مردم هندوستان از این نکته های خوب در فرهنگشان غافل می شوند!

پیدا کردن راه حل برای هر مشکلی!

یکی از جالب ترین ویژگی هایی که در روحیات مردم هند به چشم می خورد، این است که آن ها برای هر مشکلی یک راه حل پیدا می کنند و خیلی راحت با هر مشکلی کنار می آیند! مثلا اگر یک ماشین فقط به اندازه 5 نفر جا داشته باشد و آن ها 10 نفر باشند، به سختی خودشان را در ماشین جا می کنند و از این بابت احساس رضایت هم می کنند! نکته اینجاست که گاهی اوقات این ویژگی اخلاقی مثبت تلقی می شود و گاهی اوقات به یک ویژگی منفی تبدیل می شود! یعنی در بعضی مواقع می توان گفت که این سازگاری مردم هند یک ویژگی مثبت است، اما گاهی اوقات کار دستشان می دهد و مانع پیشرفتشان می شود!

عادت به گرفتن رشوه در هند!

متاسفانه یکی از عادت های بدی که در فرهنگ مردم هند وجود دارد، این است که بعضی از آن ها به گرفتن رشوه عادت دارند! متاسفانه این در کشور هندوستان باب شده است که اگر کسی کار مهمی در ادارات داشته باشد، ناچار است که مدام به مسئولین مختلف رشوه بدهد تا بتواند کارش را پیش ببرد. از آن طرف مسئولین این کشور نیز به این موضوع عادت کرده اند و به نوعی این کار به خلق و خوی آن ها تبدیل شده است.